zondag 18 oktober 2015

Vroeger was alles beter

Vroeger was alles beter. Dat zeggen mensen soms. Terwijl we toch met z'n allen weten dat dit zó waar is. Want inderdaad, vroeger wás alles beter! Vroeger had ik namelijk mijn vader en moeder nog, twee lieve mensen die ik in het heden erg mis. En vroeger was alles goedkoper, je kon eten in een restaurant voor twee tientjes. Nu betaal je 50 euro voor een beetje rotzooi. Vroeger was ik ook nog veel leniger dan nu en de mensen om me heen waren geduldiger. De programma's op tv waren gezelliger en het nieuws kwam minder vaak voorbij, waardoor ik een tamelijk vriendelijk beeld had van de wereld. Vroeger was alles beter. Ja, dat was echt zo. De radio kwam nog heel romantisch via de middengolf en achter ons huis was een varkenshok met stront. Heerlijk. Yoghurt smaakte nog zuur en er was geen halfvolle melk, wat au fond helemaal geen melk meer is maar gewoon neerkomt op water met een smaakje. Vroeger had je leuke muziek en mocht je gewoon lang haar hebben en aantrekken wat je wilde zonder dat een of andere idioot je vertelde dat je niet volgens de laatste mode gekleed was. Vroeger had je Simon Carmiggelt, Mgr. Bekker, Rudi Carrell en Dorus. Vroeger was alles veel beter, véél beter. Vroeger had je biotexplaatjes met geinige verhalen, en je had Swiebertje, feelgood tv ten top! Vroeger mocht je op het Kattekse strand gewoon fikkie stoken zonder dat een of andere zeikerd kwam zeggen dat je dit absoluut niet mocht doen, zoals nu. Vroeger mochten mensen nog gewoon roken op een verjaardag en zich een stuk in hun kraag zuipen zonder dat iemand daar schande van sprak. Vroeger was alles beter. Véééél beter! 

1 opmerking: